لینک‌سازی؛ سلاح پنهان افزایش درآمد در سئو و دیجیتال مارکتینگ

به کمک لینک سازی داخلی و خارجی می توان نرخ بالایی از کاربران را به طور ارگانیک وارد سایت کرد و باعث بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو شد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر لینک‌سازی؛ سلاح پنهان افزایش درآمد در سئو و دیجیتال مارکتینگ

به گزارش دانشگاه سئوی ایران، لینک سازی داخلی و خارجی جزو مهمترین استراتژی های سئو هستند که باعث بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو می شوند و نرخ ترافیک بیشتری را به سمت سایت شما هدایت می کنند. به کمک لینک سازی می توان موتورهای جستجو را متوجه ساختارمند بودن صفحات سایت کرد و اعتبار صفحات را افزایش داد. اما اشتباه نکنید. لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی فقط در خدمات سئو خلاصه نمی شوند.

این تکنیک ها می ‌توانند میزان ماندگاری کاربران را در سایت افزایش دهند، نرخ تبدیل را بالا ببرند و در نهایت به فروش بیشتر سایت شما کمک کنند و این یعنی درآمد بیشتر با لینک سازی. در این مطلب از رایا مارکتینگ بررسی می کنیم که یک استراتژی لینک سازی موفق شامل چه اقداماتی است، تفاوت لینک سازی داخلی و خارجی چیست و این تکنیک ها چه تاثیری در دیجیتال مارکتینگ دارند. با ما همراه باشید.

لینک سازی داخلی چیست؟

لینک سازی داخلی به بیان ساده یعنی ایجاد ارتباط معنی دار بین صفحات یک سایت. این لینک ها به کاربران و به موتورهای جستجو کمک می کنند تا ساختار سایت را بهتر درک کنند. بهبود تجربه کاربری یکی از مزایای اصلی لینک سازی داخلی است.

چرا که این لینک ها باعث هدایت کاربران به صفحات مرتبط می شوند. در نتیجه مخاطبان شما از گردش در بین محتواهایی که به آنها علاقه مند هستند لذت خواهند برد. به کمک لینک سازی داخلی می توان صفحات جدید سایت را ایندکس کرد. اگر برخی از صفحات سایت شما قدرت کمتری دارند می توانید با ایجاد لینک های داخلی، رتبه این صفحات را بهبود دهید.

در حقیقت لینک سازی داخلی نرخ پرش کاربران را کاهش می دهد و کاربران را ترغیب می کند مدت زمان بیشتری در سایت بمانند. شما میتوانید با استفاده از انکر تکست های مناسب در لینک سازی داخلی نرخ کلیک را افزایش دهید.

لینک سازی خارجی چیست؟

لینک سازی خارجی یعنی گرفتن لینک از سایت های دیگر به سایت خودتان و جذب ترافیک ارجاعی. با استفاده از لینک سازی خارجی می توان به گوگل نشان داد که محتوای سایت شما ارزشمند است. هر چه اعتبار سایت هایی که به سایت شما بک لینک می دهند بیشتر باشد، اعتبار دامنه (DA) سایت شما افزایش پیدا می کند.

نکته مهمی که نباید در لینک سازی خارجی فراموش کنید، گرفتن بک لینک از سایت هایی است که در حوزه تخصصی شما فعالیت دارند. خرید بک لینک می تواند تا حد زیادی به رتبه سایت شما آسیب وارد کند و باعث جریمه سنگین از طرف گوگل شود.

بسیاری از کسب و کارها با لینک سازی خارجی در رسانه های خبری معتبر و شبکه های اجتماعی، در جلب اعتماد کاربران موفق عمل می کنند. اگر می خواهید بک لینک های قوی بگیرید، باید در تولید محتوا ارزشمند و غنی موفق عمل کنید چرا که راز بک لینک های قوی، تولید محتوای قابل اشتراک گذاری است.

تفاوت لینک سازی داخلی و خارجی چیست؟

اگر بخواهیم چند تفاوت لینک سازی داخلی و خارجی را به زبان ساده بیان کنیم، باید به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

تفاوت در منبع لینک

منبع اصلی لینک سازی داخلی سایت خودتان است. اما در لینک های خارجی کاربر از سایت دیگری به سایت شما هدایت می شود.

تفاوت در هزینه لینک سازی

لینک های داخلی معمولا هزینه کمتری دارند و اغلب به صورت رایگان ایجاد می شوند. اما لینک سازی خارجی هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت چرا که نیاز به رپورتاژ آگهی و همکاری با سایر وب سایت ها دارد.

تفاوت در هدف لینک سازی

هدف از لینک سازی داخلی بهبود ساختار سایت و تجربه کاربری است در حالی که مهمترین هدف لینک سازی خارجی افزایش اعتبار سایت است.

تاثیر لینک سازی داخلی و خارجی بر سئو

لینک سازی داخلی تاثیر مستقیم و ارزشمندی بر سئوی سایت دارد در حالی که این تاثیر در لینک سازی خارجی بیشتر است.

لینک سازی چه اهمیتی در سئوی سایت دارد؟

مهمترین اهمیت لینک سازی در سئو را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • لینک سازی داخلی و خارجی با جذب ترافیک ارگانیک باعث کاهش هزینه تبلیغات می شود.
  • با استفاده از تکنیک های لینک سازی داخلی و خارجی می توان نرخ CTR را بهبود داد.
  • پسرعت ایندکس شدن صفحات با تکنیک های لینک سازی بیشتر می شود.

نکات مهم در لینک سازی سایت

برای اینکه بهترین نتیجه را از لینک سازی در سئو سایت بگیرید و مشمول جریمه های سنگین گوگل نشوید، باید حواس تان به نکات زیر باشد:

  • از لینک ها در جای مناسب استفاده کنید و لینک های بی ربط را در صفحات قرار ندهید.
  • به هیچ عنوان سراغ خرید بک لینک های بی کیفیت از سایت های نامعتبر نروید.
  • برای لینک ها از انکر تکست های مرتبط و محبوب استفاده کنید.
  • به صورت دوره ای لینک های داخلی و خارجی را بررسی کنید و در صورت خراب بودن لینک ها اقدام به رفع مشکل نمایید.

استراتژی لینک سازی شامل چه اقدامات مهمی می شود؟

بهترین استراتژی لینک سازی داخلی و خارجی باید شامل اقدامات هدفمند و برنامه ‌ریزی ‌شده باشد تا تاثیر مثبتی بر سئو و دیجیتال مارکتینگ بگذارد. در این بخش به بررسی این اقدامات می پردازیم:

استراتژی لینک سازی داخلی

  • تحلیل ساختار سایت به منظور شناخت و ایجاد مسیرهای بهینه برای کاربران و موتورهای جستجو.
  • ایجاد لینک های داخلی مرتبط با لینک دادن به صفحاتی که دارای ارزش محتوایی هستند.
  • استفاده از انکر تکست های محبوب و هوشمندانه با انتخاب کلمات کلیدی مرتبط.
  • به روز رسانی لینک ها و بررسی لینک های خراب و جایگزین کردن آن ها با لینک های فعال.
  • لینک دهی به صفحات مهم مانند صفحات محصول یا مقالات پر بازدید.

استراتژی لینک سازی خارجی

  • تولید محتوا ارزشمند
  • مانند نوشتن مقالات، تهیه اینفوگرافی ها و ویدئوهای آموزشی.
  • مهمان نویسی در سایت های معتبر و گرفتن لینک از آن ها.
  • ایجاد ارتباط با سایت های پر بازدید در زمینه کاری خودتان و گرفتن بک لینک طبیعی.
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری محتوا.

نقش لینک سازی در تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ

بدون تولید محتوا، لینک سازی معنایی ندارد و در این شرایط نمی توان هیچ اقدام موثری برای بهبود سئوی سایت و دیجیتال مارکتینگ انجام داد. در واقع بدون محتوای خوب، لینک سازی سخت می‌ شود و بدون لینک سازی محتوای خوب دیده نمی ‌شود.

لینک سازی کمک می کند کاربران بتوانند به محتوای شما دسترسی راحت تری داشته باشند و همین موضوع ارزش صفحات سایت و سئوی سایت را بهبود می دهد. لینک سازی کمک زیادی به برندینگ می کند و باعث جذب ترافیک هدفمند و توسعه جامعه مخاطبان شما خواهد شد. در نتیجه شاهد افزایش فروش و درآمدزایی بیشتر خواهید بود.

منبع: رایا مارکتینگ

اگر به دنبال رشد کسب و کارتان هستید، می توانید برای دریافت خدمات سئو با ما در تماس باشید.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

پایگاه آموزشی احمد باقری

پایگاه آموزشی احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه های گزارش خبر

تیم خبری گزارش خبر

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پایگاه خبری نهضت ملی مسکن

پایگاه خبری نهضت ملی مسکن

رسانه تخصصی نهضت ملی مسکن

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پایگاه خبری گفتمان یزد

پایگاه خبری گفتمان یزد

رسانه تخصصی رصد اخبار در استان یزد

دانشگاه سئوی ایران

دانشگاه سئوی ایران

مشاوره، آموزش و مدیریت پروژه های سئو در ایران

پایگاه اطلاع رسانی اعتلای نهادهای مردمی

پایگاه اطلاع رسانی اعتلای نهادهای مردمی

جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت

شبکه اطلاع رسانی و مرجع اخبار دریا و نفت

پایگاه خبری گفتمان فارس

پایگاه خبری گفتمان فارس

با مدیریت خبری عباس ستایش گو

پایگاه اطلاع رسانی مشارکت

پایگاه اطلاع رسانی مشارکت

اجلاس ملی مشارکت در ساخت

پایگاه تخصصی تحلیلی سرمایه نگر

پایگاه تخصصی تحلیلی سرمایه نگر

سرمایه نگر پایگاه مستقل تحلیل و آموزش بازارسرمایه

پایگاه اطلاع رسانی معدن پیشرو

پایگاه اطلاع رسانی معدن پیشرو

معدن پیشرو؛ پیشرو در صنعت معدن کشور

توسعه معدنی و صنعتی صبانور

توسعه معدنی و صنعتی صبانور

بزرگترین تولید کننده فرآورده های سنگ آهن در غرب کشور

پایگاه خبری تصمیم 24

پایگاه خبری تصمیم 24

پایگاه رسمی اخبار و رویدادهای ملی و بین المللی تصمیم24

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

امیرحسین باقری

امیرحسین باقری

مشاور و مدرس بورس

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

سهیل فرخی

سهیل فرخی

فعال حوزه سلامت، ورزش و انفورماتیک

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما