اتاق بازرگانی ایران: همکاری با دولت و رسانه‌ها برای تقویت شفافیت و منافع ملی

رئیس اتاق بازرگانی ایران ضمن اشاره به ظرفیت‌های بالای کشور و نقش مهم بخش خصوصی در حل مشکلات اقتصادی، تاکید کرد که چنانچه دولتمردان از توانمندی بخش خصوصی حمایت کنند، می‌توانیم آینده‌ای روشن برای اقتصاد ایران رقم بزنیم؛ در این بین رسانه‌ها نیز باید در کنار فعالان اقتصادی به حفظ امید و پیشرفت برنامه‌های اقتصادی کشور کمک کنند.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر اتاق بازرگانی ایران: همکاری با دولت و رسانه‌ها برای تقویت شفافیت و منافع ملی

به گزارش خبر پایگاه اطلاع رسانی سپهر، صمد حسن‌زاده- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران- در دیدار با اصحاب رسانه ضمن اشاره به شرایط سخت اقتصاد در سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: در سالی که گذشت، اقتصاد کشور با مشکلات زیادی روبه رو بود و در آن شرایط سخت، فعالان اقتصادی و رسانه‌ها با دلسوزی در کنار هم، سعی کردند امید را در جامعه و اقتصاد زنده نگه دارند.

وی تصریح کرد: اگر چه کمبودها و نارسایی‌هایی در کشور وجود دارد اما ایران از ظرفیت بالایی در حوزه منابع طبیعی، اقتصادی و نیروی انسانی برخوردار است. باید همه با هم در جهت رفاه عمومی گام برداریم. اگر از بخش خصوصی حمایت منطقی شود و دولتمردان باور داشته باشند که با تکیه بر توانمندی بخش خصوصی می‌توان مسائل اقتصاد کشور را مدیریت کرد، می‌توان آینده خیلی روشنی برای اقتصاد ایران ترسیم کرد.

حسن‌زاده با بیان اینکه، رسانه‌ها، در جهت حفظ منافع ملی و پایداری شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی کشور فعالیت می‌کنند و سعی می‌کنند امید و اعتماد به پیشرفت برنامه‌های اقتصادی کشور را زنده نگه‌ دارند، گفت: برای حل مسائل اقتصاد کشور باید از تمام ظرفیت‌های موجود در اتاق ایران و رسانه‌ها استفاده شود.

در ادامه این نشست، محمدرضا بهرامن – نایب رئیس اتاق ایران – نیز اظهار کرد: هدف و رسالت اتاق ایران ترجیح نگاه ملی به منافع بنگاهی است و در این مسیر با دولت، حاکمیت و قوای سه‌گانه همکاری می‌کند.

وی ضمن اشاره به اهمیت آمارهای اقتصادی، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که آمار ارائه شده، باید دقیق و موثق و قابل دفاع باشد و این به معنای محافظه‌کاری نیست. ارکان اتاق ایران شامل اتاق‌های سراسر کشور، تشکل‌های اقتصادی و اتاق‌های مشترک ارکان مهم حل مسئله در اتاق ایران هستند. رسانه‌ها می‌توانند از تمام این ظرفیت‌ها در جهت بررسی و حل مسائل اقتصاد ایران استفاده کنند.

تاکید و اصرار اتاق ایران، بر شفافیت اقتصادی و دفاع از منابع ملی

پیام باقری- نایب‌رئیس اتاق ایران- نیز بر اهمیت نقش رسانه و استفاده از ظرفیت اتاق در جهت توسعه اقتصادی کشور، گفت: در اتاق ایران و مجموعه مرتبط با آن، هدف اصلی توسعه منافع ملی است.

وی در رابطه با گزارش‌های آماری مرکز پژوهش‌های اتاق ایران، تصریح کرد: تا زمانیکه از روایی، دقت و صحت این آمارها مطمئن نشویم، از انتشار آن ممانعت می‌شود. در اتاق ایران بر شفافیت در حوزه اقتصاد و دفاع از منافع کشور تاکید زیادی وجود دارد.

باقری خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی و اتاق ایران از مذاکره‌ عزتمندانه، با رعایت شأن و منزلت کشور، دفاع می‌کنند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در رابطه با ایران اکسپو ۲۰۲۵ نیز اظهار کرد: ایران اکسپو یکی از رویدادهای مهم تجاری و صادراتی کشور است که هر ساله در زمینه‌های مختلف صنعتی، تولیدی، خدماتی و فنی و مهندسی برگزار می‌شود و فرصتی برای فعالان اقتصادی و تجاری ایران و دیگر کشورها ایجاد می‌کند تا با یکدیگر تعاملات تجاری و اقتصادی برقرار کنند. سیاست‌گذاری کلی اکسپو به‌طور طبیعی در سطح دولت شکل می‌گیرد، اما دولت باید از تصدی‌گری فاصله بگیرد. نقش حاکمیتی، هدایتگرانه و حمایتی دولت باید محفوظ بماند، اما اجرا و عملیات باید بر دوش اتاق بازرگانی و بخش خصوصی باشد. اتاق بازرگانی تلاش کرده است نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور، اتاق‌های مشترک، تشکل‌ها و فعالان مختلف اقتصادی را در این رویداد حاضر کند.

باقری ادامه داد: بحث برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌ها در سیاست‌های اتاق بازرگانی، یک اولویت اساسی است. علاوه بر ایران اکسپو، برنامه‌های مختلفی برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی از جمله گرفتن پاویون، اعزام هیات‌ها و دعوت از هیات‌های خارجی به کشور را داریم؛ این برنامه‌ها سال گذشته به‌طور جدی دنبال شد و امسال هم ادامه خواهد داشت.

نیما شایان- مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران– هم در خاتمه این نشست، ضمن تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۴، برای اقتصاد و سیاست ایران، سال مهمی است، اظهار کرد: باید بتوانیم با فعالان رسانه‌ای در جهت حل مشکلات اقتصادی کشور، هم‌افزایی هدفمند و پایدار و تعامل مستمر داشته باشیم و در نهایت با همکاری سایر ارکان حکمرانی، به ایده‌ها و افق‌های ترسیم‌شده رنگ تحقق ببخشیم.

::

مطالب مرتبط

مدل سازمانی

با دستیار روابط عمومی صاحب رسانه شوید
سازمان بورس و اوراق بهادار

سازمان بورس و اوراق بهادار

مرجع اخبار موثق در بازارسرمایه

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

رپورتاژ آگهی تسمینو

تسمینو

تِسمینو، پلتفرم تخصصی رپورتاژ آگهی، تولید محتوا و سفارش بک لینک

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

روابط عمومی ایران صدا

روابط عمومی ایران صدا

آرشیو تمامی برنامه های شبکه های رادیویی صدای جمهوری اسلامی ایران

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

تامین سرمایه نوین

تامین سرمایه نوین

نخستین بانک سرمایه گذاری ایران

شرکت ملی گاز

شرکت ملی گاز

https://nigc.ir

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

سازمان جهادکشاورزی

سازمان جهادکشاورزی

جهادکشاورزی استان فارس

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و بهداشتی

حمایت همگانی از مدافعان سلامت

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

نیروی دریایی ارتش

نیروی دریایی ارتش ج.ا.ا

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

توسعه یکپارچه و هماهنگ طرح منظومه های روستایی در کشور

اداره کل حفاظت محیط زیست

اداره کل حفاظت محیط زیست

حفاظت از اکوسیستم های طبیعی کشور

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

ایجاد زیرساخت و ارائه خدمات فرودگاهی و ناوبری هوایی ایمن، کارآمد و اقتصادی در کشور

اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری

اداره میراث فرهنگی و گردشگری

توسعه گردشگری مبتنی بر شرایط فرهنگی و تاریخی کشور

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

شرکت برق منطقه ای

شرکت برق منطقه ای

اجرای پروژه بهینه سازی برای بهبود و افزایش قابلیت اطمینان تبادل انرژی

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

سازمان صدا و سیما

سازمان صدا و سیما

تولیدات رسانه ملی در استان ها

فولاد اقلید پارس

فولاد اقلید پارس

پروژه آهن اسفنجی فولاد اقلید پارس

توسعه معدنی و صنعتی صبانور

توسعه معدنی و صنعتی صبانور

بزرگترین تولید کننده فرآورده های سنگ آهن در غرب کشور

موسسه اعتباری ملل

موسسه اعتباری ملل

ارائه خدمات نوین بانکی در راستای حمایت از تولید ملی و رونق اقتصادی بنگاه‌ها

مدل اقتصادی

پروفایل خبریت را راه بنداز
امیرحسین باقری

امیرحسین باقری

مشاور و مدرس بورس

حسین براتی

حسین براتی

پژوهشگر مسائل اجتماعی و حقوقی

پایگاه آموزشی احمد باقری

پایگاه آموزشی احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمدرضا سعیدی

محمدرضا سعیدی

پژوهشگر و فعال حوزه اجتماعی و فرهنگی

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

مهدیه کردی

مهدیه کردی

فعال رسانه ای در حوزه بازارسرمایه

میلاد شادانی

میلاد شادانی

مشاور و کوچینگ رشد فردی و سازمانی

مهدی بیرانوند

مهدی بیرانوند

نویسنده، پژوهشگر، شاعر، روزنامه نگار

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

سهیل فرخی

سهیل فرخی

فعال حوزه سلامت، ورزش و انفورماتیک

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما